PortiBlog

“Door echt goed te luisteren naar de klant kan ik verbindingen leggen.”

23 januari 2019

Kasia Razniak is accountmanager bij Mavention. Maar niet zomaar een accountmanager. Kasia is in haar rol ook verantwoordelijk voor product management bij Mavention. Twee werkgebieden die voor de conventionele wereld ver van elkaar vandaan liggen. Kasia denkt daar – net als haar collega’s van Mavention – anders over: ‘Ik spreek dagelijks met onze klanten en relaties over hun uitdagingen, hun agenda en over wat hen bezighoudt. Door goed te luisteren kan ik uitstekend verbindingen leggen en ons productteam daarmee voeden.’ We laten Kasia aan het woord.

20% maatwerk

Ik wil de wereld graag laten zien dat wij verder kijken dan alleen onze projecten. Consultancy, of wat wij weleens noemen: ‘de handjes’, geeft nooit 100% antwoord op de vraag die de klant stelt. Met het standaardplatform van Microsoft Office 365 kan een klant voor 80% heel goed uit de voeten. Maar er is altijd een hiaat van zo’n 20% waar maatwerk voor nodig is. Bij Mavention zorgen we dat de doorlooptijd en de kosten voor dat maatwerk zo laag mogelijk blijven.

Goed luisteren en signalen oppikken

Maar ook maatwerk kan opnieuw ingezet worden. Vandaar dat ons productteam in het leven is geroepen. Door goed te luisteren probeer ik te ontdekken hoe we dat maatwerk zo kunnen inrichten dat er een groter draagvlak voor is op de Nederlandse markt, zodat we er een out-of-the-box-product van kunnen maken. Door goed te luisteren en signalen uit de markt op te pikken, zijn een aantal van onze producten ontstaan.

Inspelen op frustratie en wensen breder trekken

Zo geeft Mavention Workspace bijvoorbeeld een duidelijk overzicht van al je SharePoint-sites, Office-365-groepen en Teams. Ik hoorde bij verschillende klanten dezelfde frustratie: Wanneer gebruiken we welke app? Waar vind ik mijn informatie terug? Wie zit in welke groep? Mijn gebruikers snappen het niet meer! Op die frustratie hebben wij ingespeeld met Mavention Workspace. Van Deloitte kregen we ooit de vraag een narrowcasting-systeem te maken. Dat is niet beschikbaar in Microsoft Office 365, en zij wilden dat wel graag kunnen gebruiken om zo actuele informatie te tonen op digitale schermen binnen het gebouw. En dat natuurlijk zonder handmatig informatie uit Office 365 over te moeten zetten. Uit die wens is Mavention Screen voortgekomen.

In co-creatie met onze klanten

Op die manier wordt ons productteam constant geïnspireerd door de wensen van onze klanten. Maar we werken ook graag in co-creatie met die klanten. Dat doen we niet alleen door te luisteren. Zo organiseren we jaarlijks een bijeenkomst waar onze klanten zich flink mogen bemoeien met de roadmap van Mavention Make en gaan we op zoek naar functionaliteiten die niet mogen missen in de volgende versie van Make. Zo willen we samen met de klanten onze producten nog beter maken.

Meer dan alleen handjes

Met dat constante contact willen we het verschil maken. We zijn meer dan alleen handjes. Heb je een vraagstuk dat je niet standaard kunt oplossen met Microsoft Office 365, dan kun je erop vertrouwen dat wij je gaan helpen. Soms met een van onze out-of-the-box-producten, soms toch met maatwerk, maar altijd tegen minimale kosten. Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat wij staan voor onze klanten. Hun tevredenheid is onze belangrijkste KPI, en daar ben ik best trots op!

Kasia Razniak

Submit a comment