Blog

Security

Security Awareness

Tijd om de 'human errors' van je medewerkers aan te pakken!

Banner
5 redenen waarom de Mimecast Awareness Trainingen zo succesvol zijn.

Wist je dat het eigen is aan de mens om te willen helpen of om hun werk goed te doen? Zo springen we meteen in de bres voor onze ‘CFO’ die nog snel een overschrijving wil doen voordat hij in het vliegtuig stapt. Of helpen we graag onze ‘collega’ die vanaf een onbekend nummer belt en naar haar inloggegevens vraagt.

Menselijke fouten of onoplettendheden zijn vaak de hoofdoorzaak van datalekken. Daarom moet je je medewerkers goed trainen, want techniek alleen volstaat niet meer. De beste manier om dat te doen? Met de populaire, multiple award winnende security awareness-trainingen van Mimecast.

In deze blog leggen we je graag het geheim uit achter het succes van de security awareness-trainingen van Mimecast. Ben jij er klaar voor?

 

A-day-without-laughter

Humor.

Je leest het goed. De cybersecurity awareness video’s zijn grappig! En dat is niet toevallig.

Humor is één van de beste manieren om de aandacht van mensen vast te krijgen. Reclamemakers hebben dat al lang geleden ontdekt. ‘Even Apeldoorn bellen’ en ‘Ik heb nog zo gezegd: geen bommetje’ zijn reclames die iedereen zich herinnert. Daarom is humor zo’n belangrijk aspect van de security awareness trainingen van Mimecast. Met humor grijp je niet alleen de belangstelling van mensen, maar houd je die ook vast.

Een ander voordeel? De video’s engageren werknemers, want humor die aanslaat zorgt voor engagement. Die connectie kan de basis zijn voor verdere interactie.

Nog een extraatje: de training geeft je team ook gewoon een goed gevoel. De video’s van Mimecast werken zo goed omdat ze inspelen op situaties die je medewerkers perfect zullen herkennen. Dat brengt een positieve associatie teweeg en komt je boodschap dus ten goede!

 

Tijd.Time-is-money

Laten we even heel realistisch zijn. Je werknemers zetten dag in, dag uit hun beste beentje voor en hebben het ook gewoon vaak heel druk op het werk. Ze staan dan ook meestal niet te springen om een gaatje te vinden in hun drukke agenda om een – vaak saaie en tijdrovende – training te volgen.

Het kan ook anders. Gelukkig! De online trainingen van Mimecast zijn kort, fun en to the point. Elke training duurt niet langer dan drie tot vijf minuten. Werknemers zien het vaak als een leuke pauze in hun dag. Zij ontspannen en jij krijgt een organisatie met meer veerkracht.

Ook is een cybersecurity awareness-training het meest effectief wanneer die regelmatig plaatsvindt, en niet één keer per jaar. Daarom worden je medewerkers één keer per maand getraind, met uiteenlopende topics. Degenen die meer hulp nodig hebben, kunnen zo vaak als nodig gerichte training krijgen.

 

You-can-make-everybody-happyHallo. Bonjour. 你好. Hallå. Ciao.

De online trainingen zijn in verschillende talen beschikbaar zodat elk lid van je team de training kan volgen in de taal waar hij of zij zich het meest comfortabel bij voelt. Bovendien wordt elke module online aangeleverd, waardoor je de training met een paar klikken kan inzetten voor een wereldwijd personeelsbestand. Zo eenvoudig is het!

 

 

Professionele acteurs.

Maar hoe zien de trainingsvideo’s er nu precies uit? Hoog tijd om kennis te maken met Human Error en Sound Judgement! Zij zijn de twee hoofdpersonages in het hele cybersecurityverhaal en worden gespeeld door professionele acteurs.

Say hello to Human Error!

Human_errorHuman Error moet je zien als een klein, vervelend duiveltje-uit-een-doosje. Hij spoort ons aan om dingen te doen die heel makkelijk of verleidelijk zijn om te doen, ondanks het feit dat we eigenlijk wel beter weten.

 

Let's meet Sound Judgement.

Sound-judgmentSound Judgement representeert het kritisch denken, waarvan we willen dat alle medewerkers het ontwikkelen als het gaat om identificeren van cyberaanvallen. En wees eerlijk, soms zijn aanvallen wel héél moeilijk te herkennen!

 

Klaar voor een voorproefje?
Bekijk deze video!



Meten-is-weten

Trainen is 1, oefenen is 2. Met de phishing module, standaard onderdeel van het trainingsplatform heb je de keuze uit verschillende phishing campagnes die je kunt loslaten op je organisatie. Bijvoorbeeld: “Je collega heeft een bestand met je gedeeld vanuit zijn OneDrive, alleen even inloggen” of “De organisatie gaat over naar een nieuw payroll systeem, wil je aub je gegevens bevestigen?”.

Als uit de dashboards blijkt dat een bepaalde afdeling het uitzonderlijk goed doet met de trainingen, dan wil je ook wel eens weten of ze een ‘echte’ phishing email weten te herkennen, toch? Het platform beschikt over een rijk aantal phishing templates, wat je zo in kunt zetten, maar ook kunt aanpassen.

Heb je recent zelf een echte phishing e-mail binnengekregen? Met een paar acties neutraliseer je deze phishing e-mail en gebruik je deze in je phishing campagnes. Zo kun je dus in de praktijk toetsen óf mensen reageren en hoe snel ze reageren.

Maak van jouw medewerkers de sleutel tot digitale veiligheid.

Neem contact op met onze experts of vraag een gratis demo aan en begin met trainingen die echt werken én zelfs leuk zijn!

Vraag een demo aan!

Security Awareness training met Mimecast