E-book

10 myths about moving to the cloud.

What businesses really needed to know about moving to Microsoft Office 365

De meeste bedrijven die kiezen voor de cloud, doen dit om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren en vanwege de kostenbesparing die hiermee samenhangt. Maar hoe weet je of de cloud voldoet aan je wensen en verwachtingen? Bovendien bestaan er veel misvattingen over de cloud. Bijvoorbeeld dat Office 365 een vereenvoudigde versie is van Office toegankelijk via een webbrowser. Om je te helpen bij de keuze voor cloud heeft Microsoft dit e-book gemaakt, waarin 10 mythes rondom Office 365 en werken in de cloud worden weerlegd.

10 Myths about moving to the cloud: 

  1. Office 365 is just Office tool in the cloud, and I can only use it online.
  2. If our data moves to the cloud, our business will no longer have control over our technology.
  3. Keeping data on-premises is safer than in the cloud.
  4. I have to move everything to the cloud; it is an all-or-nothing scenario.
  5. Cloud migration is too much for my business to handle.
  6. Corporate spies, cyberthieves, and governments will have access to my data if it is in the cloud.
  7. I have to learn all new tools to manage SharePoint Online.
  8. Skype and Skype for Business are one and the same.
  9. Email isn’t any simpler in the cloud.
  10. Continuously updating Office 365 will break my critical business applications.

Download het e-book