Nieuws

Automatisch opslaan in Office documenten

Vanaf nu hoef je je geen zorgen meer te maken over het verliezen van wijzigingen wanneer je in een Office applicatie werkt. Met ‘automatisch opslaan’ worden vanaf nu alle wijzigingen die je in een Office document maakt, automatisch om de paar seconden opgeslagen in de cloud zonder daarvoor expliciet op Ctrl + S of de knop Opslaan te drukken.

Automatisch opslaan is beschikbaar voor documenten die zijn opgeslagen op OneDrive, OneDrive voor Bedrijven of SharePoint. En als je tegelijk met een andere gebruiker in hetzelfde document werkt, krijg je met automatisch opslaan elkaars wijzigingen directe en realtime te zien, in plaats van de melding ‘updates beschikbaar’.

Automatisch opslaan is in de meeste gevallen erg handig, maar er zijn ook zeker een aantal dingen waarvan je je bewust moet zijn als automatisch opslaan is ingeschakeld. In dit artikel van Microsoft zijn enkele scenario’s beschreven waarbij automatisch opslaan onbedoeld voor problemen zou kunnen zorgen en hoe je hier het beste mee om kan gaan.

Automatisch opslaan is vanaf eind september beschikbaar voor een geselecteerde groep Office 365 organisaties en zal in januari 2019 voor alle Office 365 organisaties zijn ingeschakeld.

Heb je nog vragen over deze aanpassing in Office of andere aanverwante zaken? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Formulier